logo

המודרני נוצץ מידי בשבילכם? שופכים וינטג לתוך העיצוב

מעצבת פנים ביבנה עם עקרונות מנחים לשני סגנונות העיצוב ודרכים לשלב ביניהם

ועדיין לשמור על הסדר והמרחב הפתוח שילוב סגנונות עיצוב שונים, כל עוד מקפידים על העקרונות הבסיסיים ולא עושים מהפכה, יכול לתת תוצאות מפתיעות ומרגשות במיוחד. מעצבת פנים ביבנה, ענת רגב, נותנת קווים מנחים לסגנונות העיצוב ומסבירה איך להכניס צבעים ופריטים אהובים ועדיין להישאר עכשוויים.

1.    מעצבת פנים ביבנה בסגנון המודרני

מעצבת פנים ביבנה מסבירה שסגנון העיצוב המודרני קיבל תדמית "נקייה" אפילו מבריקה ונוצצת מידי אבל למעשה עיצוב מודרני מתבסס על תפקוד, פונקציות ומרחבים. ולכן ניתן לעשות שימוש במגוון רחב של סגנונות משולבים ביניהם, צרפתי, קלאסי, כפרי, אקלקטי ועוד. כדי לשמור על עקרונות העיצוב המודרני, יש לשמור על מינימאליזם  ושימוש בחומרים עכשוויים,  כגון זכוכית ואלומיניום, כאשר הדגש יושם על הפרקטיות וקווים ישרים ונקיים בחלל. מה באמת צריכים דיירי הבית בחיי היום יום ואיך אפשר לתרגם את הצרכים לעיצוב נח ופרקטי? אלו שאלות מרכזיות שיש לשאול לפני שמתחילים. כמו כן, מעצבת פנים ביבנה, שומרת ביצירותיה המודרניות על הצבעים הבהירים, הקלאסיים והניטראליים, כגון שמנת, לבן, אפור, שחור, שנהב, חום בהיר וכדומה. גם התאורה בעיצוב המודרני משולבת בגופים שונים מינימליסטים- כולם מאוד עדינים ומתמזגים עם התקרה והחלל, כמות וגוון האור מותאמים לחלל באופן מושלם, במטרה לפתוח את החלל והמרחב ולהאיר אותם בבהירות. מצד שני, השילוב של גופי תאורה שקועים, תלויים מהתקרה או מוצמדים לקיר, מאפשר לשחק עם האור והצל ולייצר אווירה אחרת בכל חדר. העיצוב המודרני שומר על הרמוניה וזרימה ולכן כל המרכיבים יהיו בסגנון אחיד וישדרו שקט, לרבות הוספת מרקמים, כגון טפט עם טקסטורה או צורות שונות, קיר עם טקסטורה מיוחדת וכדומה.

2.    עקרונות הוינטג' 

הוינטג', מתייחס לסגנונות העיצוב של שנות ה-30-50 ומתאים מאוד למי שאוהב קצת "רעש" ונהנה לשחק עם הצבעים והמרקמים בבית. מעצבת פנים ביבנה מסבירה כי הוינטג' הוא נועז וצבעוני מטבעו ולכן לא מתאים לכל אחד אבל למי שרוצה להכניס קצת "חיים" ועיניין, ונהנה ממלאכת איסוף הפרטים הישנים. עיצוב הוינטג' יכול להפוך לחוויה ואיתה תבוא גם תחושת הסיפוק בעיצוב הבית, שנבנה בעמל רב ובהתייחסות לכל פריט. ריהוט בסגנון וינטג' יהיה לרוב דומיננטי מאוד, כגון כורסא ישנה ששופצה מחדש עם צבע וריפוד נועזים, שולחן מבית סבתא, שעבר חידוש יחד עם הכיסאות וכמו כן, אביזרים מיוחדים, שכבר אינם בשימוש בימינו, כגון עששית לילה שתוצב על קונסולה בכניסה לבית או טלפון חוגה. ירוק, שחור, חרדל, ורוד, אדום, הם חלק מהצבעים שמובילים את סגנון הוינטג'. מעצבת פנים ביבנה מדגישה דבר נוסף שמייחד אותו, הם המרקמים והטקסטורות הנועזים של אריחים, טפטים, בדים, וילונות וריצוף, כדוגמת אריחי אבן מורכבים כלוח שחמט, וילון חרוזים ועוד. אוהבי הוינטג' בהחלט יכולים להרשות לעצמם "להתפרע" כמעט בכל החלטה עיצובית. 
החכמה היא לשלב את הפריטים/ אריחים באופן שלא יגרע מהחלל וישתלב באיפוק כי "כל המוסיף גורע" 

3.    שילוב אלמנטים של וינטג' בתוך העיצוב המודרני 

מלאכת השילוב היא משימה מהנה ומלאת דימיון, אומרת מעצבת פנים ביבנה, ענת רגב, במיוחד כאשר אוספים את פרטי הוינטג' אחד לאחד. נתחיל מהסלון, החלל השימושי והמרכזי בבית. נניח שצבע הקירות לבן, מהתקרה "נופל" גוף תאורה מרכזי וגדול בסגנון מודרני בגוון לבן או שחור , הספות קלאסיות ומרופדות בגווני האפור,  החלונות בעלי מסגרת לבנה גם הם, רחבים ומשתלבים עם צבע הקירות. כעת אפשר להכניס מעט וינטג' נועז. למשל, אם גם הרצפה בהירה, אפשר להניח עליה שטיח מרכזי גדול בסגנון וינטג', בעל טקסטורה מעניינית ולא גיאומטרית ובגווני צבעי האדום או החרדל. אפשר גם לבחור ברצפת פרקט בעלת טקסטורת עץ או חיפוי בטפט וינטג' על אחד הקירות, תוך משחקי טקסטורות ומרקמים של הוינטג', אשר יכולים לבוא לידי ביטוי גם בבדים, כריות, וילונות. שידה נמוכה וישנה שנרכשה בשוק הפשפשים, שופצה ונצבעה או רק "נגיעה" קלה בדמות מנורה גבוהה עומדת בצבע צהוב, גם הם אלמנטים עיצוביים בסגנון וינטג', שיכולים להחדיר תחושת ביתיות לחלל. אופציה נוספת היא יצירת נישות והנחת חפצי וינטג' ואמנות, שנאספו במהלך השנים או נרכשו לצורך כך, בתוך חללי הנישה. אלו יכולים בפני עצמם לתת בדיוק את הצבע והמראה הרצויים. עוד חלל מתאים לשילוב הוא המטבח. אם נכניס את הוינטג' למטבח שארונותיו  בגווני הלבן, השיש בגווני האפור-שחור והריצוף חלק ומבריק אז אפשר להחליט ששולחן האוכל והכיסאות יהיו עשויים עץ בסגנון מיושן. מעצבת פנים ביבנה מזכירה ששולחן כאמור אפשר לרכוש בגלריות אבל גם לשפץ ולצבוע והוא יכול לקבל גווני לבן שלא פוגעים במראה הטבעי של העץ. לצדו, כסאות בעלי רגלי מתכת או אלומיניום בשילוב ריפוד כסאות צבעוני, בהחלט יכולים לתת את הנגיעה הנכונה של הוינטג' בתוך המטבח.  גם חדרי האמבטיה והשירותים יכולים להפוך ליצירת פאר מודרנית ונוחה, לצד שילוב אריחים, ידיות לברזים, כיורים וריצוף בסגנון וינטג', שיכניסו עניין לתוך המראה המואר והמודרני. את אותן נגיעות אפשר לעשות במבואה לבית, בחדרי השינה, במרפסת וכדומה. מעצבת פנים ביבנה ממליצה שלא להגזים עם הצבעוניות ולא להעמיס פריטים וריהוט שלא לצורך.