logo

​עיצוב חדר לנער המתבגר: איך עושים את זה?

כשהם מגיעים לגיל הזה, הילדים שלנו הופכים קצת פחות מקסימים, הם מתחילים להתלבש מוזר, פחות מעניין אותם להיות בחברתינו (ויותר בחברת הח'ברה) והלימודים לא נמצאים בראש סדר העדיפויות שלהם. אבל מה לעשות, דווקא בגיל הטיפש עשרה הם צריכים יותר פרטיות, וזו הזדמנות מצוינת לעצב מחדש את החדר שלו. כמה הנחיות שיעזרו לכם ליצור לו חדר מגניב, שיענה לו על הצרכים.

להפוך את המתבגר לפרטנר בעיצוב החדר
קודם כל רצוי שלא לכפות על הנער המתבגר עיצוב סופי, שאתם החלטתם עליו עם מעצבת מבלי בכלל לשאול לדעתו. הכוונה היא, שכדאי לשתף אותו בתהליך, במיוחד לאור העובדה שמדובר בנער בגיל ההתבגרות, שיש לו דעה על כל פיפס שאתם אומרים. שתפו אותו, שאלו אותו מה היה רוצה, ובנו איתו יחד קווים עיצוביים כלליים.

לעצב חדר שיהווה מראה לתחומי העניין של המתבגר
רצוי שהחדר ייתן ביטוי לאופי של הנער ולתחומי העניין שלו. בין אם הוא חובב מוזיקה, חולה רכיבה על סוסים או פריק של סרטי מדע בדיוני- ישנן דרכים לשלב את העולם הפנימי של הנער בעיצוב החדר שלו.
ציור קיר מדליק, בחירה בצבעים מסויימים שיוצרים אמירה או סגנון עיצוב שמבטא את הטעם האישי של הנער- חשוב שהחדר יבטא במידה רבה את מי שהוא.

לשקול לרצף את החדר בפרקט
רצפת חדר היא אלמנט עיצובי חשוב מאוד, למרות שרובינו נוטים להשקיע בבחירה שלה פחות מחשבה. לחדר של נער מתבגר יכולה מאוד להתאים רצפת פרקט, שיש בה משהו חמים, נוח ואלגנטי בעת ובעונה אחת.

לדאוג לפינת עבודה פונקציונאלית בחדר עצמו
כדאי לחשוב היכן למקם את שולחן הלימודים שלו, ורצוי שהוא יהיה מרווח ונוח לעבודה. נכון שלצאת לסרט עם החברים יותר מעניין אותו כרגע, אבל ככל שהחדר יהווה עבורו סביבת עבודה נוחה יותר, כך הסיכויים הם טובים יותר שהוא ימשיך למלא את המחויבויות הבית ספריות.

לבחור מיטה שווה
מיטה היא מרכיב ריהוט מרכזי בכל חדר, במיוחד בחדר של מתבגרים, שאוהבים לשרוץ ולצלול לפינה משלהם עם מוזיקה שמתנגנת ברקע ועם המחשבות שמתרוצצות להם בראש. כדאי למצוא מיטה רחבה מספיק, שיש בה טוויסט מדליק, שהיא נוחה, וכמובן, שהיא מתכתבת היטב עם יתר הריהוט בחדר.

להתייעץ עם מעצבת פנים בשרון
אם אתם רוצים להפיק את המקסימום מעיצוב של חדר כזה, כדאי מאוד להתייעץ עם מעצבת פנים בשרון או בקרבת אזור מגוריכם. במידה וחשוב לכם שהחדר יעורר אפקט 'וואו', שהוא יהיה פונקציונאלי ושהמתבגר שלכם, מה שנקרא, "יעוף עליו", כדאי להתייעץ עם אשת מקצוע, שיש לה את הראייה הנכונה ואת הניסיון במימוש מירב הפוטנציאל העיצובי הטמון בכל חלל.
אם אתם חשים שרשימת הטיפים הזו איננה ממצה, תמיד תוכלו לקבל השראה נוספת דרך שיטוט באתר של ענת רגב. בקטגוריית "מאמרים", תמצאו מאמרים עם טיפים כלליים לעיצוב פנים של הבית, אותם תוכלו לאמץ בעת תהליך עיצוב החדר של הנער המתבגר.